4 Tips Mudah Minum Air Kosong





Siapa kat sini suka minum air kosong? Rata-rata antara kita tak suka kan minum air kosong. Tambah-tambah lagi kalau kena minum 3 liter pula tu sehari. Haish, banyak tau. Tak larat la nak minum. Dah la tak ada rasa.

Agak-agak dalam sehari berapa gelas air kosong yang kita minum? Untuk yang malas sangat nak minum air kosong, kat sini saya ada kongsikan tips nya. 

1. Minum semasa bangun tidur

Semasa kita bangun tidur, terus minum air kosong. Yang kena prepare siap2 la jag air kosong kat sebelah katil tu. Bangun-bangun terus minum tau. Pensyarah saya kata, kalau minum air kosong masa ni dapat mengaktifkan dan mencergaskan organ dalaman kita.

2. Minum 30 minit sebelum makan

Sebelum kita makan, pastikan minum 1 gelas dah cukup. 1 gelas je, tak banyak pun. Air kosong bagus minum sebelum masa ni sebab boleh bantu sistem percernaan kita.

3. Minum sebelum mandi

Minum sebelum mandi ni pun segelas juga. Minum sebelum mandi ni insyaallah dapat menurunkan berat badan. Untuk yang nak turunkan berat badan, elok lah diamalkan tau.

4. Minum sebelum tidur

Dah ngantuk, nak kena minum juga ke? Harus minum tau sebelum tidur untuk elak kan daripada terkena strok atau serangan jantung.

Wahhhhh, senang je kan 4 tips mudah minum air kosong. boleh buat kan? Janji dengan diri sendiri, "aku mesti minum air kosong yang cukup untuk badan aku" tau. 

Selamat mencuba :)

{ 13 comments.. read them below or add one }

Umie Artoqiemie Umie Artoqiemie 13 Mei 2014 3:40 PTG
whoaaaa..
tips ni sesuai untuk saya yg susah minum air masak
Khai♥Rin : anies Khai♥Rin : anies 13 Mei 2014 4:15 PTG
sy tak ikut waktu...sy ikut kandungan dlm botol. bla habis isi lg..
Azhafizah Md Nor Azhafizah Md Nor 13 Mei 2014 5:02 PTG
Thanks for the tips :)

Singgah dari Blog kak Mia..jemput singgah ke blog
http://www.azhafizah.com/
Eellee Nana Eellee Nana 13 Mei 2014 5:12 PTG
@Umie Artoqiemie

utk yg ssh mnm air masak, boleh try amalkan :)
Eellee Nana Eellee Nana 13 Mei 2014 5:13 PTG
@Khai♥Rin : anies

ikut kandungan dlm botol pun bagus :) tak kisah apa2 pun, asalkan bdan kit dapat cukup air kosong :)
MissMango31 MissMango31 13 Mei 2014 5:34 PTG
Assalam.. tip yang sgt2 berguna.. singgah drpd nooraziemah.blogspot.com

terima kasih bagi tip ini ya :D

sharing is caring. kongsi itu kasih.
Budak Kampung Budak Kampung 13 Mei 2014 6:05 PTG
iman belasah je..agak2 dg=hga minum puas2
Ema Johari Ema Johari 13 Mei 2014 10:12 PTG
memang agak susah nak minum air kosong...tp dengan tips ni bolehlah ikuti..
Aqilah Azmi Aqilah Azmi 15 Mei 2014 3:13 PG
Thank you so much for the tips hihi
P/s: Qila singgah dari segmen kak Mialiana Hihihi.

Semangat gilo ni heee.
Jom blogwalking! Heee.
Nadratul Syazwana Nadratul Syazwana 21 Mei 2014 11:08 PTG
Yeay! Lepas bangun and before tidur memang sellau minum. Tak sangka ada baiknya jugak ;) Hihi
Zaidalifah Hussin Zaidalifah Hussin 1 September 2014 8:37 PTG
http://kumahuitu.blogspot.com/2014/09/giveaway-blogwalking-bersama-mamanizacom.html

sy dari segmen diatas... done follow u 172

sy suka lah... tip minum air ni mmg bagus :)
Nor Azimah Nor Azimah 14 Oktober 2014 8:35 PTG
best tips ni...bleh diamalkn pasni...:-)

Pihak EELLEEBEAUTY sangat menggalakkan komentar dari para pengunjung di ruangan komen yang disediakan. Namun kami berharap para pengunjung dapat memberikan komen yang positif dan mengelakkan komen berbaur politik atau perkauman. Segala komentar yang dilontarkan adalah pendapat peribadi pengunjung tersebut dan tiada kaitan dengan pendapat kami.