Ubat Sakit Jantung: 100% Berkesan & Semulajadi




Seperti yang kita sedia maklum, sakit jantung ni membunuh dalam diam. Kebelakangan ini, banyak berita kematian sampai ke telinga saya. Antara penyebabnya ialah sakit jantung.Tertanya-tanya juga, ada tak ubat sakit jantung yang 100% berkesan. Bukan apa, sebab sakit jantung ni kan membunuh dalam diam, jadi tak salah untuk kita mencegahnya sebelum parah.
Kesihatan jantung di akhabar

Seriau tengok berita kat akhbar yang penyakit jantung sememangnya dikenali sebagai salah satu punca kematian di seluruh dunia. Di Amerika Syarikat, penyakit ini dikenal pasti sebagai punca utama, selain mencatat jumlah kematian tinggi di Kanada.

Malaysia juga tidak terkecuali dan pengambilan makanan yang tidak seimbang disifatkan membuka langkah kepada ramai penduduk negara ini mengalaminya meskipun pada usia muda.

Untuk kita yang masih muda ni, sama-samalah kita jaga jantung kita. Menurut kajian, tiga jenis nutrien yang diperlukan untuk melindungi jantung kita supaya kekal sihat dan bertenaga adalah
  1.  TUMBUHAN POLIFENOL
  2. KOENZIM Q10 (COQ10), 
  3. ASID LEMAK OMEGA-3
Kali ini saya nak ceritakan pasal tumbuhan polifenol dulu. Kat mana nak dapat tumbuhan ni? Jom kita teruskan pembacaan.

TUMBUHAN POLIFENOL
Polifenol merupakan sebatian tumbuhan yang mempunyai khasiat antioksida tertinggi terhadap kesan penuaan sel. Kajian menyarankan pengambilan diet dalam tumbuhan polifenol kerana ia berupaya memberi perlindungan terhadap penyakit akibat daripada kesan penuaan seperti penyakit jantung, diabetes dan penyakit-penyakit saraf (neurodegenerative).
 
Manfaat kesihatan vivix

Salah satu polifenol yang kuat adalah Resveratrol, di mana ia terbukti dapat melambatkan proses penuaan di peringkat sel. Tumbuhan polifenol kuat yang lain seperti asid fenolik, ellagitannins, anthocyanins, dan proanthocyanidins juga didapati dapat memberi kesan positif terhadap lanjut usia pada tahap selular. Polifenol-polifenol ini banyak terdapat di dalam polygonum cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu.

Apakah manfaat Resveratrol terhadap pesakit sakit jantung?
  • Ianya adalah antioksidan yang kuat yang ditemui dalam anggur merah atau akar herba Cina (Polygonum Cuspidatum)
  • Mengikut British Medical Journal, "The Lancet", ia menghalang pengoksidaan kolesterol LDL oleh yang menakjubkan 70 hingga 80%
  • Membantu saluran darah untuk berehat dan mengembangkan yang memudahkan darah mengalir dengan bebas melalui arteri
  • Menstabilkan degupan jantung 
  • Selain itu, Resveratrol adalah antioksidan yang bermanfaat dalam mencegah unsur-unsur berbahaya dalam badan daripada menyerang sel-sel sihat. 
  • Ciri-ciri antioksidan resveratrol juga menawarkan manfaat kesihatan tertentu dalam pencegahan penyakit jantung dan mengurangkan keradangan tisu paru-paru pada penyakit paru-paru tersumbat kronik [chronic obstructive pulmonary disease (COPD)]. - 
Sumber
Penyelidik di University of Illinois, di bawah arahan Dr John Pezzuto, telah mendedahkan maklumat baru dan menarik tentang resveratrol. Kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh mencegah penyakit jantung dengan menghalang pembentukan pembekuan darah, yang boleh mencetuskan kedua-dua serangan jantung dan strok.

Sumber
 
Mana nak cari resveratrol? Nak kena pergi cari dalam hutan ke? Tak perlu susah-susah dah sebab Shaklee bawakan Vivix™ yang 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding resveratrol.
 
Diuji secara klinikal

Ianya adalah campuran minuman botani yang merupakan satu penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol. Vivix™ mengandungi campuran botanikal unik yang terdiri daripada Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol tumbuh-tumbuhan.

 
Kandungan dalam vivix 

Kandungan Vivix™ mengandungi Anggur Muscadine. Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat yang ada dimuka bumi ni. Ia di sebut sebanyak 6 kali di dalam Al Quran. Anggur adalah antara buah yang di bawa di dalam bahtera Nabi Nuh juga. Terdapat pelbagai jenis anggur di dunia seperti anggur hijau, anggur hitam, anggur merah dan anggur muscadine (anggur muskat).

Anggur Muscadine / anggur muskat ni dikatakan adalah sejenis anggur yang istimewa, yang mana ia ada 20 kromosom dan saiznya adalah sebesar sebiji bola golf. Oleh kerana ia mempunyai lebihan pasangan kromosom ni, bermakna ia menyediakan lebih banyak manfaat pada kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksida terbaik. Anggur ini hidup di kawasan ekstrem dan tumbuh liar, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandungi asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan dalam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria.

KEBAIKAN ANGGUR MUSCADINE ADA DALAM SEBOTOL JUS VIVIX!

Di dalam Al-Quran, anggur disebut di dalam Surah Al-Muminun [23]:19

“Lalu dengan air itu, Kami tumbuhkan untuk kamu kebun-kebun kurma dan anggur; di dalam kebun-kebun itu kamu memperoleh buah-buahan yang banyak dan sebagian dari buah-buahan itu kamu makan.”

Anggur boleh menghilangkan rasa penat untuk mereka yang banyak menggunakan kegiatan fizikal dan mental. Kandungan besi dan gula di dalam buah anggur yang juga mempergiat produksi darah dan menjadi ubat untuk untuk penderita-penderita hati, ginjal, dan sistem pencernaan. Anggur merangsang berfungsinya ginjal dan membantu mengeluarkan hampas-hampas tubuh seperti urea. Dengan mengeluarkan air yang berlebihan dari tubuh, anggur menurunkan tekanan darah. Anggur juga menguatkan organ jantung, befaedah dalam menyembuhkan bronchitis dan batuk, serta meningkatkan kecantikan kulit kerana anggur membersihkan darah.

Sumber

Sekarang kita tengok pula testimoni yang dah berjaya sembuh dari sakit jantung dengan vivix, walau bagaimanapun, semua itu berlaku dengan izin Allah jua.


Alhamdulillah, selepas ambil vivix sebulan kesihatan abah semakin baik, dah tak ada sakit dada dah, buat exercise pun dah tak semput.

 
Alhamdulillah, sihat dan cergas dengan pengambilan vivix.

Alhamdulillah, kesihatan husband semakin baik selepas pengambilan vivix selama sebulan.

 Harga vivix ni RM475. Walaupun agak mahal tapi khasiatnya sangat berbaloi. Bukan apa, kesihatan kita lebih bernilai dari wang.

 Peminat setia vivix pastinya akan terus repeat order selepas mencuba sebotol vivix. 


5 comments.. read them below or add one

Farah Waheda Wahid Farah Waheda Wahid 7 Julai 2014 4:10 PTG
siapa2 yang ada sakit jantung tu bolehlah cuba yer...
Hafizul Hafizul 10 Julai 2014 11:57 PG
Dengan adanya produk macam ni, ia sememangnya membantu mereka yang memerlukan...hehe
Eellee Nana Eellee Nana 10 Julai 2014 7:59 PTG
Yup2. Yg ada sakit jntung boleh cuba. Kita ikhtiarkan
Eellee Nana Eellee Nana 10 Julai 2014 7:59 PTG
Sedikit sebanyak dpt membantu. Alhamdulillah
Farid Laham Farid Laham 23 Julai 2014 9:53 PG
bagus ubat ni boleh buat rujukan insyallah

Pihak EELLEEBEAUTY sangat menggalakkan komentar dari para pengunjung di ruangan komen yang disediakan. Namun kami berharap para pengunjung dapat memberikan komen yang positif dan mengelakkan komen berbaur politik atau perkauman. Segala komentar yang dilontarkan adalah pendapat peribadi pengunjung tersebut dan tiada kaitan dengan pendapat kami.