Cara Betul Makan Shaklee Collagen Powder: 100% Kesan Optimum

Dari hari ke hari, usia kita semakin.meningkat. Apabila usia makin meningkat, kandungan kolagen dalam tubuh badan mula menurun.

Oleh itu , untuk kekal sihat dan cantik , sendi bergerak dengan flexible , payudara lebih anjal dan tegang, tulang makin kuat , mata makin cerah , anda hendaklah amalkan kolagen melalui pemakanan tambahan seperti Shaklee Collagen Powder.
kulit sihat dengan kolagen shaklee
Kulit kekal sihat dan cantik
Bulan ni promosi Shaklee Collagen Powder tau, jadi saya akan kongsikan istimewa untuk peminat Shaklee Collagen Powder ni tentang cara pengambilan yang betul supaya dapat kesan yang optimum. 

Tapi sebelum tu, saya akan kongsikan variasi bentuk kolagen ni, Kolagen ni ada dalam pelbagai bentuk, ada capsule, ada powder dan macam-macam lagi. Antara semua ni, yang mana satu lebih bagus agaknya? Anda semua amalkan kolagen dalam bentuk mana ye?

PIL DAN TABLET
Kolagen dalam bentuk pil dan tablet ni agak besar dan lebih susah untuk menembusi sistem. Masa nak telan tu mungkin senang tapi kesannya lambat sebab pil dan tablet ni ambil masa untuk terurai dulu sebelum dapat masuk ke dalam sistem, dan kebanyakannya bukan 100% dapat diserap oleh badan. Jadi kolagen dalam bentuk ini kurang efektif tau.

KRIM KOLAGEN
Kalau dah nama krim ni kita pun tahu penggunaan nya lebih diluar sahaja. Memang ianya dapat mengekalkan kelembapan kulit tapi ianya tidak mampu untuk memasuki ke dalam sistem. Cuma luaran sahaja, jadi ianya juga kurang efektif juga.

SERBUK KOLAGEN
Ini adalah cara kedua terbaik kerana saiznya yang kecil. tapi sebab ianya serbuk, jadi agak kering kan dan ambil masa sikit untuk masuk kedalam sistem. Kalau nak ambil jugak yang serbuk, lebih baik di campur air.

CECAIR KOLAGEN
Ini bentuk yang paling bagus sebab ianya dalam bentuk yang paling mudah dicerna. Jadi ianya lebih cepat diserap badan dan kesannya lebih cepat.

BAGAIMANA PULA DENGAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER?
Jangan salah faham ye, Shaklee Collagen Powder ni memang dalam bentuk serbuk, tapi sila larutkan dulu dalam air sebelum minum, jadi ianya dalam bentuk cecair. Lagi satu, bezanya Shaklee Collagen Powder dengan yang lain ialah saiznya. Saiznya sangat kecil dan sangat berkesan.

Tak hairanlah kenapa Shaklee Collagen Powder ni menjadi pilihan ramai. Shaklee Collagen Powder ni bukan sahaja berasaskan ikan, tetapi saiz nya yang kecil menjadikan kolagen ini yang terbaik dipasaran. nak tahu lebih detail pasal Shaklee Collagen Powder, sila KLIK link di bawah.

Shaklee Collagen Powder: Q&A
WAKTU PENGAMBILAN
Memandangkan kolagen ni ialah protein yang sukar diserap, jadi cara terbaik ialah ambil pada waktu pagi ketika perut masih kosong dan larutkan dalam air. Tapi jangan guna air panas kerana akan menyebabkan kolagen menjadi gelatin dan menyukarkan penyerapan. senang kan?

Sebab apa kena perut kosong bila nak makan kolagen? Bila kita makan, perut akan menghasilkan sejenis asid. Asid perut ni boleh melarutkan kolagen. Maka, sia-sia je makan kolagen. Kolagen ni perlu melepasi sistem penghadaman dengan jayanya, barulah ia boleh bertindak balas dengan baik. Jadi, sesiapa yang merungut dah makan Shaklee Collagen Powder berkotak-kotak tapi tidak ada perubahan, sila audit balik cara makan kolagen ye.

Panduan Makan Shaklee Collagen Powder Untuk Hasil Terbaik 
Mudah sahaja cara makan Shaklee Collagen Powder ni. Ia berbentuk serbuk yang mudah dibancuh. Anda boleh bancuh ke dalam jus kegemaran seperti jus oren , air minuman seperti horlicks atau yogurt atau pun boleh diminum dengan air kosong sahaja.

Shaklee Collagen Powder ni ada bau hanyir sedikit sebab dari sisik ikan merah kan. Tips untuk hilangkan bau hanyir ni, boleh bancuh dengan jus kegemaran seperti tropicana twister. Cubalah. Tiada bau hanyir, malah lebih sedap lagi.

Boleh juga dibancuh dengan ESP.

Minum Shaklee Collagen Powder satu sachet satu hari.

Elakkan bancuh Shaklee Collagen Powder dengan air panas atau minuman berkafein seperti kopi dan teh ye kerana ia boleh merosakkan rangkaian kolagen dan menggangu penyerapan kolagen.
Shaklee Collagen Powder juga boleh dibuat masker ye.

Tips Masker 
Satu sachet Collagen Powder boleh dibuat 3 kali masker. Hanya ambil 1/3 sachet di bancuh ke dalam toner ( untuk kesan terbaik boleh mix dengan Soothing Radiance Nutriwhite) .
kemudian sapu ke seluruh wajah selama 15-20 minit dan bilas dengan air.
Amalkan 2 kali seminggu. Insyaallah kulit wajah makin gebu.
Yang menjadi tanda tanya, kenapa mesti Shaklee Collagen Powder. Kenapa Shaklee? Kenapa tak pilih brand lain?

Perasan tak kenapa dalam Shaklee Collagen Powder mempunyai Vitamin C? Ini adalah kerana Vitamin C sangat membantu dalam pembentukan kolagen. Jadi anda tidak perlu ambil suplemen vitamin C kerana di dalam Shaklee Collagen Powder telah lengkap dengan vit c dan vit b yang menambahkan impak kepada kecantikan kulit.

Testimoni Pengguna Shaklee Collagen Powder

Harga Shaklee Collagen Powder sekotak (mengandungi 15 sachet) adalah RM298.00 tidak termasuk postage.

Shaklee Collagen Mahal? Anda mungkin berasa sedikit mahal dari kolagen di pasaran kan. Tetapi jika anda lihat ramuan dan manfaat yang ada. Ia sangat berbaloi. 

Shaklee Collagen Powder adalah kolagen terbaik untuk kecantikan dari hujung rambut hingga hujung kaki. (beauty comes from within gituu hehehe).

Sudah ramai yang merasai keberkesanannya walau hanya makan 2~3sachet secara berterusan.

Anda tidak sabar ingin dapatkan Shaklee Collagen Powder dengan segera? Tambah-tambah lagi Shaklee Collagen Powder ni tengah promosi.

Harga of course dah jauh lebih jimat. --> PROMOSI SHAKLEE COLLAGEN POWDER



1 comment... add one now

Pihak EELLEEBEAUTY sangat menggalakkan komentar dari para pengunjung di ruangan komen yang disediakan. Namun kami berharap para pengunjung dapat memberikan komen yang positif dan mengelakkan komen berbaur politik atau perkauman. Segala komentar yang dilontarkan adalah pendapat peribadi pengunjung tersebut dan tiada kaitan dengan pendapat kami.