Beli Shaklee Dapat Duit: Macam Mana?

Sebelum ini, Yana ada kongsikan peluang dapat duit lebih dengan GST.

GST = Get Shaklee Today
Beli Shaklee Dapat Duit

Kali ini Yana akan terangkan dengan lebih lanjut lagi macam mana dapat CASH bonus dengan GST.

Atau lebih senang lagi, beli shaklee dapat duit.

Salah satu kelebihan bisness shaklee iaitu 3C. Apa itu 3C?

3C didalam bisnes shaklee adalah:

3C = CASH, CAR, CONVENTION

Tapi, kali ni nak cerita tentang cash bonus je.

Ok, cash bonus dalam shaklee adalah kelebihan yang syarikat beri kepada pengedar-pengedarnya yang berdaftar. Cash bonus akan diberi jika uv setiap bulan mencapai had minima. Secara ringkasnya, setiap bulan para pengedar wajib kumpul minima 150UV bagi melayakkan mereka untuk mendapat cash bonus bagi bulan itu. Uv yang dikumpul dikira dari 1hb-31hb setiap bulan. Ia tidak dikumulatifkan.

150UV................5%
300UV................8%
600UV...............11%
1200UV...............14%
2000UV.................17%
EFFECTIVE SALES LEADER...............21%



Untuk lebih memahami cara pengiraan bonus ni mari sama-sama kita buat pengiraan.


Ini contih yang Yana bagi. 

Contoh bulan ni Yana berjaya kumpul 160UV. Setiap UV bernilai RM3.10 (lebih kurang). Jadi, bonus tunai yang akan saya perolehi adalah:


160UV x RM3.10 x 5% = RM 24.80


Jadi, 15hb bulan berikutnya syarikat akan memasukkan ke akaun saya RM24.80 sebagai bonus tunai hasil jualan saya bulan sebelum tu.


Senang je kan? Sebenarnya 160UV tu mudah sangat nak dapat. UV setiap barang adalah berbeza, Sebagai contoh ESP (hotselling produk) adalah 39UV. Jika Yana berjaya menjual 10 tin esp maka uv yang Yana berjaya kumpul adalah 390UV. Cash bonus yang akan Yana dapat adalah RM96.72.

390UV x RM3.10 x 8% = RM 96.72

Cuba bayangkan kalau setiap bulan Yana berjaya menjual minimum 10tin ESP??
2 bulan dah RM190++... wah..agak banyak jugak as side income kan? Boleh simpan dalam tabung. Lama-lama kumpul boleh pergi bercuti.

Jadi, tak hairan la sudah lebih 50orang jutawan shaklee dilahirkan. Ada yang asalnya engineer, berhenti kerja bila bonus shaklee melebihi gaji mereka. Boleh bayangkan tak?

Jadi, Yana memang yakin tak rugi buat bisnes shaklee ni.

Rasa teruja tak? 

Yana setiap kali dapat bonus mesti rasa teruja yang amat. Alhamdulillah.


0 comment... add one now

Pihak EELLEEBEAUTY sangat menggalakkan komentar dari para pengunjung di ruangan komen yang disediakan. Namun kami berharap para pengunjung dapat memberikan komen yang positif dan mengelakkan komen berbaur politik atau perkauman. Segala komentar yang dilontarkan adalah pendapat peribadi pengunjung tersebut dan tiada kaitan dengan pendapat kami.